
Η νέα ταινία του καταξιωμένου σκηνοθέτη Παρκ Τσαν-γουκ, με τίτλο «Δεν Υπάρχει Άλλη Επιλογή» (No Other Choice), γνωρίζει μια αποθεωτική υποδοχή από κριτικούς και κοινό, με τις διεθνείς κριτικές να την αναδεικνύουν ως ένα αριστούργημα και τις μετοχές της εταιρείας διανομής να εκτοξεύονται. Η ταινία, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Βενετίας, έχει ήδη ξεπεράσει σε βαθμολογία το οσκαρικό φαινόμενο «Παράσιτα» του Πονγκ Τσουν-χο.
Παγκόσμια Πρεμιέρα και Ενθουσιώδης Υποδοχή
Η ταινία «Δεν Υπάρχει Άλλη Επιλογή» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα του 82ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, στις 29 Αυγούστου. Η υποδοχή ήταν άμεση και ενθουσιώδης. Στο επίσημο περιοδικό του φεστιβάλ, «CIAK in Mostra», η ταινία απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε οκτώ διαγωνιζόμενες ταινίες, με 3.6 στα 5 αστέρια, προϊδεάζοντας για τη θριαμβευτική της πορεία.
Εκθειαστικές Κριτικές και Άριστες Βαθμολογίες
Τα κορυφαία διεθνή μέσα ενημέρωσης δεν άργησαν να εκφράσουν τον θαυμασμό τους. Στη δημοφιλή ιστοσελίδα συγκέντρωσης κριτικών Rotten Tomatoes, η ταινία διατηρεί μια τέλεια βαθμολογία «φρεσκάδας» 100%, ξεπερνώντας το εντυπωσιακό 99% που είχαν συγκεντρώσει τα «Παράσιτα». Αξίζει να σημειωθεί ότι η βαθμολογία αυτή βασίζεται στις αρχικές 17 κριτικές, ενώ εκείνη των «Παρασίτων» προέκυψε από 485 αξιολογήσεις, επομένως ενδέχεται να μεταβληθεί με τη γενική προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους.
Το BBC χαρακτήρισε το φιλμ ως ένα «μαγευτικό κορεατικό αριστούργημα», εφάμιλλο των «Παρασίτων», ενώ ο βρετανικός Guardian της απένειμε 4 αστέρια, χαρακτηρίζοντάς την ως «το πιο εξαιρετικό έργο του διαγωνιστικού τμήματος». Το Variety έκανε λόγο για ένα «masterclass ελεγχόμενου χάους», ενώ η Washington Post ανέφερε πως είναι «η ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη στο φεστιβάλ» και πως «θα μπορούσε να εξελιχθεί σε φαινόμενο».
Μια Μαύρη Κωμωδία για την Επιβίωση
Το «Δεν Υπάρχει Άλλη Επιλογή» είναι μια εγκληματική μαύρη κωμωδία που αφηγείται την ιστορία του Μανσού (τον οποίο υποδύεται ο Λι Μπιονγκ-χουν), ενός υπαλλήλου με μια φαινομενικά ικανοποιητική ζωή, ο οποίος απολύεται ξαφνικά. Στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει ξανά δουλειά για να προστατεύσει την οικογένεια και το σπίτι του, μπλέκεται σε μια σειρά από τραγελαφικές και επικίνδυνες καταστάσεις. Το Screen Daily σχολίασε εύστοχα πως «η ταινία είναι εξαιρετικά αστεία, αλλά ταυτόχρονα και μια σπαρακτική εξερεύνηση της απόγνωσης της μακροχρόνιας ανεργίας και της αδικαιολόγητης σκληρότητας του εταιρικού κόσμου».
Θετικός Αντίκτυπος και στην Αγορά
Η τεράστια επιτυχία της ταινίας είχε άμεσο και θετικό αντίκτυπο και στον οικονομικό τομέα. Η μετοχή της εταιρείας CJ ENM, η οποία είναι υπεύθυνη για την παροχή και διανομή της ταινίας, σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο κατά 6,72% στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας αμέσως μετά τις πρώτες διθυραμβικές κριτικές, αποδεικνύοντας ότι η καλλιτεχνική επιτυχία μπορεί να μεταφραστεί και σε οικονομική ευφορία.
Στο Δρόμο για τα Όσκαρ;
Η πρωτοφανής αποδοχή της ταινίας έχει ήδη πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις για την πορεία της προς τα επόμενα Βραβεία Όσκαρ. Το περιοδικό IndieWire, παίζοντας με τον αγγλικό τίτλο της ταινίας, δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Τα Όσκαρ μπορεί να μην έχουν ‘άλλη επιλογή’ από το να προτείνουν επιτέλους τον σκηνοθέτη Παρκ Τσαν-γουκ». Το άρθρο επισημαίνει ότι, εκτός από το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης αξίζει εδώ και καιρό μια υποψηφιότητα, η ταινία διατηρεί την προκλητική της φύση χωρίς την ωμή βία παλαιότερων έργων του, κάτι που την καθιστά πιο ελκυστική για τα μέλη της Ακαδημίας. Η Washington Post συμφωνεί, τονίζοντας πως «μετά τα παρατεταμένα χειροκροτήματα, τις διθυραμβικές κριτικές και το 100% στο Rotten Tomatoes, είναι σαφές ότι οι προβλέψεις για τα Όσκαρ πρέπει να ξεκινήσουν από αυτή την ταινία».